Nowoczesna technologia przyzwyczaiła nas do różnych rozwiązań na każdym kroku. To już nie tylko dobrze wszystkim znane telefony komórkowe czy smartwatche, ale także przekaz wiadomości dostępny od ręki z każdego punktu w mieście. Mowa tutaj o tablicach z funkcją wyświetlacza LED. Pojawiają się na nich dynamicznie przepływające informacje, nie tylko ze świata, ale także, a może nawet i zwłaszcza, te reklamowe. Telebimy nie od dziś można spotkać na wielu polskich oraz zagranicznych ulicach. Jakie mają zalety i dlaczego warto skorzystać z takiego rozwiązania?

Zalety reklam LED

Jedną z naczelnych zalet reklam świetlnych jest fakt, że są one widoczne dla wielu osób. Ze względu na swój rozmiar, zawarte na nich informacje docierają do naprawdę szerokiego grona odbiorców. Zarówno przechodnie, jak i kierowcy, a także osoby poruszające się ulicami miast za pomocą komunikacji miejskiej, mają możliwość dostrzeżenia telebimu oraz przeczytania zawartych na nich informacji. Co więcej, tego rodzaju reklamy pozwalają na wyświetlanie wiadomości przy wykorzystaniu wielkoformatowych czcionek, a tę właściwość docenią zwłaszcza osoby, które mają problemy ze wzrokiem. Niewątpliwą zaletą telebimów jest także możliwość wyświetlenia nie tylko słów, ale także grafik w postaci logo lub pójścia o krok dalej – krótkometrażowych filmików reklamujących daną markę, lokal czy sieć. Taki zabieg sprawia, że reklamy LED są atrakcyjne wizualnie dla odbiorców i estetyczne.

Wiele reklam… w jednym wydaniu!

Kolejnym aspektem, przemawiającym za zastosowaniem reklam świetlnych w przestrzeni publicznej, jest możliwość jednoczesnego wyświetlania reklam od wielu dostawców. Mechanizm telebimów LED jest skonstruowany tak, by klatka po klatce pokazywać różnego rodzaju grafiki, slogany czy filmy. Dzięki temu kilka firm na raz może reklamować się na tym samym telebimie. Takie rozwiązanie jest korzystne zarówno dla osób promujących swoją markę za pomocą wyświetlanej reklamy, jak i dla właściciela budynku, na którym zamontowany jest telebim. Warto mieć jednak świadomość, że nie każde miejsce nadaje się na wykorzystanie na nim reklamy świetlnej. Jakie wymogi trzeba spełnić, by móc cieszyć się posiadaniem telebimu i zarabianiem pieniędzy na wyświetlaniu reklam?

Wymogi techniczne budynku

Telebimy można zastosować wyłącznie w określonych miejscach. Nie mogą być to budynki sakralne oraz zabytkowe, a złamanie tego zakazu grozi wysoką grzywną.

Oprócz tego wymagania dotyczą też stanu technicznego budynku. Reklama świetlna nie może być zamontowana na konstrukcji, która jest niestabilna i nie zapewnia odpowiednich warunków. Budynek więc musi być przede wszystkim wyremontowany, jego powierzchnia musi być równa i na tyle duża oraz stabilna, by móc bez problemu udźwignąć ciężar telebimu. W końcu to składająca się z wielu elementów konstrukcja, której waga jest o wiele większa od klasycznej reklamy na sztucznym tworzywie (np. grubej folii PVC). Ponadto istnieją normy regulujące możliwość wykorzystania telebimów zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 sierpnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych określa, że zamontowanie telebimu na ścianie własnego domu jest możliwe pod warunkiem, że reklama nie będzie ograniczała dostępu do oświetlenia innych mieszkań i domów. W skrócie oznacza to, że telebim nie może przeszkadzać osobom zamieszkującym pobliskie tereny. Wykorzystanie reklam świetlnych na terenie prywatnej posesji to jednak pomysł, który nie spotyka się z aprobatą wśród mieszkańców, dlatego zaleca się ich montaż na wysokich budynkach użyteczności publicznej.

Reklama świetlna to najlepsze rozwiązanie wykorzystujące nowoczesną technologię. Warto rozważyć jej zastosowanie zwłaszcza w centrach miast, ponieważ przykuje ona uwagę sporej ilości osób i sprawi, że właściciele firm będą mogli cieszyć się jeszcze większym zasięgiem wśród odbiorców. Współczesne rozwiązania reklamowe z roku na rok zaskakują, a miejsca zajmujące się profesjonalnym wykonaniem telebimów mogą dzięki temu realizować oczekiwania zainteresowanych nimi osób. W końcu w reklamie ogranicza nas tylko wyobraźnia!