Wciąż rozrastający się przemysł reklamowy oraz coraz to nowsze możliwości technologiczne mają wpływ na uatrakcyjnianie dostępnych wcześniej metod reklam. Niegdyś kojarzyła się ona wyłącznie z ulotką lub wydrukowaną grafiką w czasopiśmie, obecnie jednak reklama to coś więcej niż tylko druk na papierze. Rozpowszechnienie się nowoczesnych technologii zdecydowanie wpłynęło na urozmaicenie dostępnych rodzajów reklam, zwłaszcza pod kątem innowacyjności. Do jednych z takich form należą reklamy podświetlane, inaczej zwane telebimami. Dziś pokrótce przeprowadzimy Was przez proces ich powstawania oraz przedstawimy funkcje, jakie mogą pełnić w przestrzeni publicznej.

Technologia LED podstawą reklam

Podróż po świecie nowoczesnych form reklamy rozpoczynamy od produkcji telebimów. Ich podstawą są systemy LED, pozwalające na osiągnięcie maksymalnej jasności i natężenia światła przy jednocześnie minimalnym zużyciu energii. Reklamy podświetlane są dzięki temu ekologiczne i nie emitują do atmosfery szkodliwych substancji. Co więcej – telebimy z technologią LED produkowane są za pomocą nowoczesnych diod SMD 3in1. W praktyce oznacza to, że dają one duży zakres luminacji oraz szeroki kąt światła. Telebimy to podstawa dla wielu poszczególnych elementów, takich jak litery i symbole, które razem tworzą spójną całość. Warto wiedzieć, że taka tablica musi być wyprodukowana z najlepszej jakości komponentów, które będą odporne na czynniki zewnętrzne, takie jak uszkodzenia mechaniczne, a także niewrażliwe na warunki pogodowe, w tym podmuchy silnego wiatru, deszcz czy śnieg. Muszą posiadać także odpowiednie uziemienie, aby w przypadku wyładowań atmosferycznych nie doszło do uszkodzenia żadnego z elementów. Firmy, na co dzień zajmujące się produkcją telebimów, wiedzą, że tylko najwyższej klasy układy mogą być wykorzystane w technologii podświetlanych reklam. Ponadto poszczególne komponenty muszą wyświetlać treści w tym samym tempie i przede wszystkim, w jak najlepszej rozdzielczości. Nie ma przecież nic gorszego niż niewyraźne lub częściowo niedziałające litery na ekranie. Na szczęście technologia LED pozwala na monitorowanie sprawności reklamy oraz na szybką i bezproblemową naprawę w przypadku jakichkolwiek problemów. Nowoczesne telebimy mają także funkcję ECO, która jeszcze bardziej przyczynia się do dbania o nasze środowisko. Wyświetlacze LED są w stanie wyświetlać każdy rodzaj obrazu w taki sam sposób, w jaki robi to ekran komputera. Wysoka częstotliwość odświeżania daje jednocześnie przyjemny obraz dla oka, dzięki czemu wzrok nie męczy się i nie jest obciążony.

Gdzie można je spotkać?

Skoro wiemy, z czego produkowane są reklamy podświetlane, przyjrzyjmy się pokrótce ich zastosowaniu. Należy wiedzieć, że telebimy mogą być montowane zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz budynków, choć to ta pierwsza forma jest zdecydowanie częściej spotykana. Reklamy świetlne najlepiej prezentują się w centrach miast na ścianach wysokich budynków – dzięki temu każdy zainteresowany odbiorca jest w stanie dostrzec istotne informacje na niej zawarte. Co więcej, taka lokalizacja pozwala na zapoznanie się z reklamą zarówno w dzień, jak i w nocy, ponieważ podświetlenie eksponuje obraz z właściwym kontrastem. Budynek w mieście to zatem idealne miejsce do zastosowania reklamy LED. Jakiego rodzaju branże najchętniej korzystają z tego rozwiązania? To przede wszystkim sklepy i restauracje, ale także obiekty sportowe, zarówno te na zewnątrz, jak i z boiskiem wewnątrz (hale sportowe). Emitowanie w trakcie wielu rozrywek reklam na wielkoformatowych telebimach wpływa na urozmaicenie wydarzeń, a właścicielom firm daje szansę na przekazanie informacji o swojej marce lub produkcie w bardziej efektowny sposób.

Telebimy LED, choć przez niektórych uważane za nieestetyczne i zbyt nowoczesne, przyczyniają się do zwiększenia zasięgu i rozpoznawalności danej marki dzięki emitowanej reklamie. Współcześnie większość z nich jest ekologiczna i przyjazna dla środowiska, dlatego nie ma obaw co do montowania ich na ścianach budynków w mieście.