Reklamowanie swojej marki to jeden z najpopularniejszych pomysłów na zwiększenie jej zasięgu wśród potencjalnych odbiorców. Nic więc dziwnego w tym, że każdy, kto prowadzi własną działalność gospodarczą, chce pozyskać jak największą liczbę nowych klientów. Obecnie firmy zajmujące się produkcją szeroko pojętych, tradycyjnych form reklamy, oferują oryginalne rozwiązania, które przekładają się na zwiększenie zainteresowania lokalem, sklepem bądź gabinetem wśród przechodniów. Oprócz stosowania liter reklamowych, jednym z nich jest oklejanie witryn. Jakie płyną z tego korzyści oraz w jaki sposób wykonać tego typu reklamę na oknach danego pomieszczenia? Odpowiedź znajdziecie w poniższym wpisie.

Rodzaje folii reklamowych

Należy zacząć od tego, w jaki sposób produkuje się tego typu reklamę i jakie można wyróżnić jej rodzaje. W skład nich wchodzi:

folia ploterowa – przeznaczona do wycinania poszczególnych znaków, w tym m.in. prostych liter; charakteryzuje się niezwykłą odpornością na czynniki zewnętrzne, jest trwała i idealnie przylega do powierzchni witryny,

folia tzw. one-way-vision – rodzaj folii z perforowaniem, które pozwala na widoczność od wewnątrz oraz całkowicie uniemożliwia dostrzeżenie czegokolwiek (poza reklamą) z zewnątrz; to najlepsze rozwiązanie dla gabinetów kosmetycznych, w których przebywają klientki,

folia drukowana pełna – zasłania ona w pełni widok zarówno od wewnątrz, jak i z zewnątrz lokalu.

Wyróżnić można także wykończenia folii, w postaci m.in. folii mrożonej (inaczej zwanej szronioną) – imituje ona zamrożenia na szybie, nadając pół- lub całkowicie matowy efekt na powierzchni witryny, a także folię lustrzaną, która działa podobnie jak lustro weneckie.

Proces montażu

Produkcja folii reklamowej rozpoczyna się w specjalnej firmie zajmującej się poligrafią, następnie jest ona transportowana do konkretnej lokalizacji i montowana do witryny w wyznaczonym miejscu. Aby prawidłowo wykonać oklejenie okien reklamą, przede wszystkim należy dokonać odpowiedniego pomiaru szyb w danym sklepie bądź lokalu. Pozwoli to na wyprodukowanie spersonalizowanego projektu z użyciem właściwej ilości folii. Podczas produkcji warto pamiętać o kilku dodatkowych centymetrach (na tzw. zapas) folii, dzięki którym ułatwione będzie dostosowanie jej do konkretnej witryny.

Zalety folii reklamowej na witrynach

Nadrzędnym celem stosowania folii reklamowej jest przede wszystkim zwiększenie zasięgu marki wśród potencjalnych odbiorców, choć to nie jedyne jej przeznaczenie. Do innych korzyści, płynących z oklejania witryn, należą także: zwiększenie poczucia prywatności (zwłaszcza w gabinetach kosmetycznych, dzięki zastosowaniu folii całkowicie kryjącej) oraz nieograniczone możliwości kompozycyjne – na oklejonej witrynie można umieścić widoczną nazwę firmy oraz logo, a także informacje mówiące o godzinach otwarcia bądź oferowanych usługach. Ma to ogromne znaczenie zwłaszcza dla osób, które pierwszy raz mają do czynienia z danym lokalem/sklepem i bezpośrednio mogą zapoznać się z jego ofertą. Kolejnym czynnikiem przemawiającym na korzyść stosowania folii reklamowej jest łatwość w utrzymaniu czystości. Co więcej, jest ona odporna na środki chemiczne, zawarte w produktach do mycia (np. w płynach do szyb). Czy oklejanie witryn ma jednak jakieś wady? W zasadzie tylko jedną –– nie jest to rozwiązanie na stałe. Średni czas trwałości tego typu folii reklamowej wynosi od 5 do 7 lat. Warto mieć jednak świadomość, że czas ten może ulec skróceniu, zwłaszcza jeśli dojdzie do aktu wandalizmu, w którym to folia może zostać pocięta lub całkowicie zerwana.

Wykorzystanie na witrynie folii reklamowej to jedno z najlepszych rozwiązań, które mają wpływ na zwiększenie zasięgu marki wśród potencjalnych odbiorców. Przechodzące obok lokalu, sklepu lub gabinetu osoby z pewnością docenią zawarte na szybie informacje pozwalające na zapoznanie się z ofertą miejsca, a z kolei pracownicy zapewnią sobie odrobinę prywatności, ograniczając widoczność wnętrza pomieszczenia.