Świat reklamy to niekończąca się przestrzeń pomysłów, w której wykorzystuje się różnorodne metody, aby w jak najlepszy sposób zaprezentować markę, wykonywane usługi lub przedstawić swoją ofertę. O ile o reklamę w Internecie nietrudno (zwłaszcza dzięki dostępności wielu środków komunikacji społecznej w postaci social mediów), o tyle na ulicy ciężko zwrócić uwagę przechodniów zwykłym szyldem z nazwą marki. Współczesna cywilizacja staje się coraz bardziej skomputeryzowana, jednak nie oznacza to, że tradycyjne środki reklamowe nie spełniają już swojej funkcji. Należy mieć jedynie na uwadze, w jaki sposób przyciągnąć wzrok przechodniów lub przejeżdżających kierowców i skierować go na szyld reklamowy. Co więc musi się na nim znaleźć i jak powinien wyglądać?

Podstawowe cechy charakterystyczne szyldu

Na początku należy rozróżnić reklamę marki w postaci szyldu a np. ulotki czy bannera. Wręczane przechodniom zadrukowane kartki rządzą się swoimi prawami – nie muszą być przykuwającymi wzrok reklamami, ponieważ zawsze można wrócić do przeczytania informacji czy przejrzenia grafik. Bardziej skomplikowana sytuacja jest z szyldami. To właśnie pierwsze wrażenie i kilka sekund im poświęconych odgrywają kluczową rolę. Zazwyczaj umieszcza się go na ścianie budynku, a dokładniej nad samym wejściem do konkretnego sklepu lub lokalu. Powinien więc zawierać najistotniejszą informację z nazwą miejsca i logo (jeśli takowe posiada dana marka). O ile ciąg liter, które tworzą nomenklaturę na konstrukcji reklamowej wielkoformatowej, może znajdować się na płaskiej powierzchni nad wejściem, o tyle logo warto zawsze wyeksponować, np. montując je prostopadle do ściany. Marki, które mogą pochwalić się oryginalnym, ale i dobrze znanym logotypem, chętnie wykorzystują ten zabieg. Często właśnie sam logotyp wystarczy, by klienci widzieli, z jaką marką mają do czynienia. Szyld reklamowy musi być przede wszystkim duży, widoczny i czytelny dla innych. Pominięcie którejkolwiek z tych cech może spowodować, że nie spełni on swojej funkcji. Zbyt mała czcionka zastosowana na szyldzie sprawi, że nazwa nie będzie widoczna, z kolei brak odpowiedniej przestrzeni między znakami wpłynie negatywnie na odczytanie zawartych informacji.

Odporność na czynniki zewnętrzne

Oprócz oczywistych cech, takich jak widoczność, warto mieć na uwadze sprawność szyldu, zwłaszcza jeśli wykorzystywane jest w nim oświetlenie. Nic tak negatywnie nie wpływa na efekt wizualny reklamy jak przepalony przewód, powodujący nieprawidłowe wyświetlanie wszystkich bądź jednej z liter. Szyld reklamowy to przecież nic innego jak wizytówka świadcząca o danym miejscu, dlatego warto zadbać, aby wszelkie podane na nim informacje wyświetlały się prawidłowo. Równie istotną kwestią jest także odporność szyldu na działanie czynników zewnętrznych, co w pewnym stopniu wiąże się z wyżej wymienioną cechą. Silny wiatr bądź obfite opady deszczu lub śniegu mogą sprawić, że cały szyld bądź jego część ulegnie uszkodzeniu. Warto więc do jego produkcji używać takich materiałów, które pozostają niewrażliwe na czynniki atmosferyczne. Trzeba także uwzględnić prawidłowy montaż szyldu do ściany budynku, aby mieć pewność, że zostanie on na swoim miejscu do momentu zdjęcia go np. do renowacji.

Ostatnią, choć dość oczywistą kwestią, jest przede wszystkim odpowiedni przekaz na szyldzie, który w żaden sposób nie powinien być wulgarny oraz przywodzić na myśl czegoś innego, niż oznacza w rzeczywistości (dopuszczalne są co prawda gry słowne, jednak muszą one być utrzymane w dobrym tonie). Szyld reklamowy przekazuje bowiem nie tylko informację o danym miejscu, ale także mówi o samym jego właścicielu.

Wszystkie te elementy składają się na jedno – poprawnie wykonany, spełniający swoje funkcje szyld reklamowy. Wykorzystywanie konstrukcji reklamowej wielkoformatowej przekłada się na zwiększenie zainteresowania przechodniów bądź kierowców, którzy nawet z dużej odległości mogą zobaczyć, w którym miejscu znajduje się szukany przez nich lokal lub sklep. Warto mieć więc świadomość cech szyldu idealnego, aby móc wykorzystać je w tworzeniu własnej reklamy.