Nowoczesny świat przyzwyczaił wszystkich do kolorowych reklam, zarówno tych w telewizji, w czasopismach, jak i tych widzianych na ulicach wielu miast. Każda osoba, która oferuje swoje usługi i produkty, chce dotrzeć do jak największej liczby klientów, stąd też chęć przedstawienia firmy za pomocą jak najbardziej oryginalnych form promocji. Do jednej z nich należą neony – systemy zyskujące na popularności od wielu lat. W jaki sposób można wykorzystać je do zareklamowania swojej firmy?

Historia neonów – od odkrycia po współczesność

Neony swoją historią sięgają do czasów renesansu oraz wieku XVII, kiedy to po raz pierwszy zaczęto wykorzystywać mieszanki gazowe jako źródło światła zamknięte w szklanej rurce. Odkrycia tego dokonał astronom Jean Picard, który podczas przeprowadzanych doświadczeń zorientował się, że podczas potrząsania szklaną rurką z rtęcią w jej wnętrzu, wytwarza się światło. Lata później opatentowano odkrywczy eksperyment i dzięki temu, po dziś dzień, neony służą jako źródło światła, choć ich przeznaczenie uległo już zmianie. Obecnie najczęściej wykorzystywane są jako forma nowoczesnej reklamy, zwłaszcza jeśli stanowią bazę oświetlającą do logo danej marki.

Neony reklamowe i ich wykorzystanie

Kolorowe i często bardzo nasycone wieloma ozdobnymi elementami gadżety w postaci neonów przykuwają uwagę każdego, kto znajdzie się w ich pobliżu. Jednak podziwiać je można nie tylko na ruchliwych ulicach w centrach miast. Gdzie najczęściej można spotkać neony reklamowe we wnętrzach budynków? Odpowiedź jest prosta – w barach, restauracjach bądź kawiarniach. Reklama w postaci świecącego logo z wizerunkiem danego lokalu, najczęściej zawieszona na jednej ze ścian we wnętrzu knajpy, to najpopularniejszy motyw aranżacji tego typu pomieszczeń. Wykorzystanie tego rodzaju neonów pozwala nie tylko na promocję, ale jest także wizualnym wzbogaceniem samej kawiarni. Goście, którzy odwiedzają lokal, a zwłaszcza przedstawiciele współczesnego pokolenia, zwracają uwagę na estetyczne gadżety, dzięki którym bar zyskuje klimat. Neony reklamowe najczęściej można spotkać we wnętrzach loftowych restauracji, które cechują się np. wyposażeniem w postaci surowej, czerwonej cegły na jednej ze ścian pomieszczenia. Zamontowany na niej neon, w kontrastowym kolorze – zielonym, żółtym bądź niebieskim – będzie prezentował się niezwykle efektownie. Co ciekawe, neony nie muszą przedstawiać jedynie logo danego miejsca. Równie ciekawą i oryginalną opcją są neony w formie krótkich, chwytliwych zwrotów, wykorzystywanych jako motto konkretnej kawiarni czy baru. Nadają wtedy duszę całemu pomieszczeniu i sprawiają, że wnętrze staje się jeszcze bardziej klimatyczne. Niekiedy nawiązują do stylu panującego w barze, czasami jednak zwyczajnie zachęcają do cieszenia się chwilą i oddaniu zabawie. Właściciele lokali zachowanych w bardziej tradycyjnej formie również mogą postawić na wykorzystanie neonów w swojej przestrzeni, wybierając neony reklamowe np. z informacją o godzinach otwarcia.

Warto wspomnieć także o ciekawostkach dotyczących różnych form neonów. Do najpopularniejszych miejsc, które gromadzą sporą ilość neonów reklamowych, należy podwórko jednej z kamienic we Wrocławiu. Można podziwiać tam kolekcję neonów z przeszłości, pochodzące z wielu miast, w tym neony reklamowe z Warszawy. To prawdziwa gratka dla pasjonatów kolorowych reklam w nowoczesnej formie. Ciekawie prezentują się one zwłaszcza po zmroku.

Obecnie większość firm, zajmujących się na co dzień promocją, oferuje wykonanie neonów reklamowych. Warszawa to miasto, w którym możliwości produkcji tego typu akcesoriów, jest najwięcej. Podczas wytwarzania reklam w formie neonów muszą być zachowane wszelkie normy i zasady, pozwalające na zachowanie bezpieczeństwa w trakcie użytkowania. Profesjonalne firmy zajmujące się projektowaniem neonów reklamowych np. z Warszawy zawsze mają świadomość, jak istotną rolę odgrywa prawidłowe ich wykonanie. Dzięki temu właściciele restauracji mogą bez obaw cieszyć się bezpiecznym neonem w swojej przestrzeni.