Reklama to coś, co sprawia, że oferta dotrze do większej ilości odbiorców,, a także sprawia, że dana marka jest jeszcze bardziej rozpoznawalna. W jednym z naszych wpisów przedstawiliśmy proces powstawania liter reklamowych – z jakich materiałów są one wykonywane oraz co odpowiada za ich podświetlenie. Aby jeszcze bardziej przybliżyć temat podświetlanych reklam chcemy pokrótce przedstawić propozycje ich wykorzystania, zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Jakie są więc możliwości zastosowania tego typu elementów w zależności od okazji i przeznaczenia?

Nowoczesne reklamy zdominowały świat

Współczesny świat jest nastawiony przede wszystkim na reklamowanie, zwłaszcza w zakresie oferowania usług, a także promocji np. miast. Firmy rywalizują między sobą o każdego klienta, zapewniając coraz lepszą technologię oraz jakość serwisu, aby przyciągnąć do siebie jak największą liczbę zainteresowanych osób. Dlatego też tak popularne stały się szyldy reklamowe, obecnie często podświetlane, idące z duchem czasu. O ile w latach wcześniejszych bannery reklamowe miały proste formy, o tyle teraz im bardziej zaawansowana technika, tym bardziej efektowna reklama. Stąd też wzrost zainteresowania reklamami np. w formie podświetlanych liter czy neonowego logo. Nawet najprostsza nazwa przy wykorzystaniu liter reklamowych zyskuje na estetyce i przykuwa wzrok innych.

Reklama w kształcie liter – w jaki sposób ją wykorzystać?

Przede wszystkim podświetlane reklamy w kształcie liter to najlepsza opcja, aby wyróżnić lokalizację firmy na tle innych budynków, wchodzących w skład infrastruktury miasta. Odpowiedniej wielkości litery tworzące nazwę sklepu, biura czy salonu będą widoczne dla przechodniów z daleka, jednoznacznie wskazując, gdzie znajduje się konkretna firma, nawet po zmroku. Światło emitowane przez reklamy to najlepsze rozwiązanie w sezonie jesienno-zimowym, kiedy dni stają się krótsze, a noce coraz dłuższe.

Litery reklamowe to zatem idealne rozwiązanie dla zwiększenia widoczności firmy. Zamontowanie ich na ścianie budynku, nad drzwiami wejściowymi w formie banneru lub też ułożenie ich w ciekawe konstrukcje przed wejściem, może skutecznie przykuć uwagę innych osób. Nic bardziej nie zwraca uwagi ludzi, jak właśnie oryginalna reklama, nawet ta stworzona z prostych, podświetlanych liter.

Podświetlane litery jako atrakcja dekoracyjna

Oprócz standardowego wykorzystania podświetlanych reklam, służących jako bezpośrednia wizytówka firmy, litery mogą także pełnić funkcję estetycznej formy oświetlenia np. na imprezach okolicznościowych. Już od kilku sezonów dużą popularnością cieszą się podświetlane napisy typu „LOVE”, tak chętnie wybierane zwłaszcza jako dekoracja na sali weselnej. Równie efektownie prezentują się cyfry w odpowiedniej wielkości, które symbolizują wiek solenizanta bądź informują o rocznicy, np. ślubu. Tego typu elementy jednocześnie stanowią oryginalny wystrój sali, a także są doskonałą formą reklamy dla ich właścicieli. Podświetlane reklamy w kształcie liter od kilku lat spotkać można było w centrach dużych aglomeracji – wtedy ich ciąg tworzy nazwę konkretnej miejscowości, będąc jednocześnie atrakcją turystyczną oraz oryginalnym tłem do zrobienia pamiątkowej fotografii. Takie rozwiązanie zastosowano w Warszawie – litery podświetlane ułożone w kolejności tworzą nazwę miasta. Obecnie już nawet zarządcy niewielkich miejscowości wprowadzają tego typu atrakcje, by zwiększyć promocję miasteczek. Dzięki temu miejsca takie jak rynek czy główna ulica jeszcze bardziej zyskują na zainteresowaniu turystów.

Popularność tego typu podświetlanych reklam wciąż wzrasta, dzięki czemu firmy zajmujące się ich realizacją mogą pozyskiwać coraz większą ilość nowych klientów. Świat pełen nowoczesnych technologii to także świat reklam, a urozmaicanie ich form, kolorów czy wzorów z pewnością pozytywnie wpływa na odbiór przez przechodniów na ulicy lub też przez przejeżdżających kierowców. Dlatego warto wykorzystywać współczesne możliwości, aby przysłużyć się do rozpowszechnienia wizerunku swojej firmy.