Twórcy współczesnych reklam chętnie inspirują się klasycznym designem – to ponadczasowe rozwiązanie, na które odbiorca patrzy z sentymentem. Stylistyka retro jest często wybierana przez właścicieli sklepów specjalistycznych, miejskich klubów czy lokali gastronomicznych, którzy chcą nawiązać do czasów PRL-u, amerykańskich lat 50-tych lub międzywojnia. Reklama zewnętrzna powinna być spójna z aranżacją wnętrza lokalu oraz wizerunkiem marki zbudowanym w Internecie – do dyspozycji są neony, kasetony czy druk wielkoformatowy pozwalający na tworzenie plakatów oraz billboardów.

Neony reklamowe – esencja stylu vintage

W czasach przedwojennych neony były symbolem nowoczesności, jednak szczególną popularność zyskały w latach 60-tych i 70-tych ubiegłego wieku, gdy w niezwykle barwny sposób odciągały oko od szarej architektury. Obecnie wróciła moda na świetliste rurki, nie tylko na fali sentymentu do drugiej połowy XX wieku. Odbiorca może bowiem nie pamiętać dawnych czasów, ale i tak zwraca uwagę na atrakcyjny wygląd dekoracji retro. Neony reklamowe świetnie pasują do miejskiej architektury, kojarząc się ze stylistyką filmów noir, których akcja działa się właśnie w metropoliach. Tego rodzaju reklama fantastycznie sprawdzi się jako szyld nad restauracją czy klubem – zewnętrzny napis podpowie, jakiego rodzaju aranżację klient znajdzie w środku.

Kasetony reklamowe w dawnym stylu

Dwustronne kasetony reklamowe w stylu retro są zawieszone na wzorzystej ramie kutej ze stali. Ich cechą charakterystyczną jest czarno-biała kolorystyka i elegancka czcionka o wyraźnych szeryfach. Warto zaznaczyć, że klasyczne szyldy reklamowe przeznacza się często na zabytkowe kamienice – w tym przypadku ich wygląd musi być zatwierdzony przez konserwatora, który oceni godność wyglądu reklamy z architekturą i lokalizacją zabytku.

Druk wielkoformatowy w stylu retro

Reklama vintage może być wykonywana za pomocą nowoczesnych technik, takich jak wielkoformatowy druk UV. Reprodukcje dzieł malarskich przedstawicieli pop-artu czy grafiki z wykorzystaniem klasycznych symboli, takich jak pin-up girl, służą nie tylko do dekorowania wnętrz, ale też promowania przedsiębiorstw lub wydarzeń kulturowych w stylu retro. Plakaty były popularne między innymi w PRL-u – pochodzące z tamtego okresu ilustracje miały często wymiar propagandowy, ale współcześnie przerobiono je w żartobliwy sposób, dzięki czemu wywołują uśmiech na twarzy klienta.

Utrzymane w stylistyce retro mogą być także konstrukcje reklamowe wielkoformatowe. Choć billboardy trafiły do Polski późno, bo dopiero w latach 90-tych, w Stanach Zjednoczonych były popularne już w połowie XX wieku. Cechą charakterystyczną amerykańskich reklam retro są elementy, które wystają poza standardowy prostokąt – dołączone do billboardu trójwymiarowe litery znacznie uatrakcyjnią reklamę.