Estetycznie wykonana i czytelna reklama powinna przykuwać wzrok nie tylko w dzień, ale również w nocy. Przyda się do tego skuteczne podświetlenie, które z ciemnego otoczenia wyłoni logo firmy, wskazując drogę klientom. Reklama może być oświetlona z jednej lub więcej stron – od przodu, z tyłu czy z boków – wszystko zależy od zamierzonego efektu. Źródłem światła są zarówno nowoczesne żarówki lub moduły LED, jak i znane od dziesięcioleci świetlówki czy neony.

Litery świetlne z diodami LED

Jedną z najpopularniejszych reklam są litery świetlne, czyli napisy wycięte z aluminium, stali czy pleksi. Tło takiego szyldu stanowi zazwyczaj ściana zewnętrzna lub znajdująca się we wnętrzu budynku – logo powinno wyraźnie się na niej odznaczać. Warto wspomnieć o tym, że litery podświetlane mogą być płaskie lub w formie przestrzennej, inaczej określanej jako 3D. Źródłem światła w reklamie tego typu są zazwyczaj diody LED – rozjaśniają sam napis lub dają efekt halo, oświetlając otoczenie ciemnych liter.

Kasetony podświetlane – logo frezowane w licu

Kaseton to reklama w formie bryły – najczęściej walca albo wielościanu. W aluminiowej ramie, stanowiącej stabilną i wytrzymałą konstrukcje, zawarte jest lico z pleksi, winylu lub dibondu. To w nim za pomocą frezowania wycina się logo firmy. Światło z umieszczonych za licem świetlówek lub modułów LED wydostaje się przez otwory, dzięki czemu kasetony podświetlane dają wspaniały efekt w postaci przyciągających oko symboli i napisów.

Kolorowe neony świetlne

Świecące rurki zawierają rtęć oraz mieszaninę gazów szlachetnych – argonu i neonu, od którego ten rodzaj szyldu przybrał swoją nazwę. Prawie każdy neon ma od wewnątrz również luminofor, czyli pokrywający szkło proszek. Świeci on pod wpływem promieni UV emitowanych przez gaz jonizowany za pomocą wysokiego napięcia. Barwa reklamy zależy od koloru szkła, rodzaju luminoforu oraz proporcji, w jakiej zmieszane są gazy. Kolorowe neony świetlne pełnią funkcję szyldu nad wejściem do sklepów czy lokali, a także stanowią fantastyczną dekorację wnętrza, która wygląda doskonale zarówno na ścianie, jak i na meblach.

Istnieją także inne formy prezentacji logo. Reklamą bardzo zbliżoną do liter świetlnych są szyldy podświetlane wyposażone w tablicę, na której umieszczono napisy w kontrastowych kolorach. Takie rozwiązanie sprawdza się w przypadku niejednolitej lub nieestetycznej elewacji, którą należy zasłonić. Warto zwrócić uwagę również na totemy i pylony – podświetlane słupy doskonale spisują się między innymi na stacjach benzynowych, na których służą również do informowania kierowców o cenie paliw.